Prea multe carti?

neverending_story_by_s4intpl-d5u0qs9Mereu am fost adepta a “niciodată nu sunt îndeajuns de multe carţi”, dar încep încet încet să regret că am gândit până acum aşa. Nu sunt pretenţioasă în ceea ce priveşte genurile literare, dar am pretenţia ca atunci când citesc o carte să nu fie o copie a unei serii cu prea mult success.

Deci, m-am gândit azi dimineaţă să îmi fac ordine în bibliotecă şi să mă hotărăsc ce să mai citesc (pentru că am făcut o pauză de o săptămână şi mi-e dor să citesc ceva epic). Nu mai punem la socoteală că stau ca ameţita în faţa rafturilor încercând să îmi dau seama ce aş putea să aleg. Citesc rezumatul de pe spatele volumelor de parcă aş fii într-o bibliotecă publică, nu în propria mea cameră cu titluri pe care le deţin de ani, luni, săptămâni. Azi este ziua în care mi-am dat seama că foarte multe cărţi din bibliotecă nu mă interesează absolut deloc, dar totuşi le-am luat din diferite motive:

1. Preţuri foarte mici

Sunt ferm convinsă că am o problemă cu reducerile. Dacă văd o reducere, mai ales la cărţi, atunci vreau să o am. Aşa am cumparat cărti ca Earth Girl, Angel’s Fury, Poltergeeks, Wither sau A 16-a Lună. Ce am gândit atunci?

“Hey, este o carte, pare interesantă şi este ieftină. O să îmi fac eu chef şi timp să o citesc.”

Dap, mi-am dat seama că nu o să se întample asta. Fiecare din cărţile de mai sus sunt interesante, dar nu sunt pentru mine.

2. Coperta frumoasă

Dă-mi o copertă frumoasă şi un rezumat care să fie în ton cu acea copertă şi o cumpăr, trebuie să fie a mea. Uite care este problema cu copertele şi rezumatele: majoritatea sunt degeaba. Eu sunt genul de persoană care citeşte fantasy cu multă acţiune sau cărţi cu mister. Ador şi o poveste bună de dragoste care să meargă cu misterul şi acţiunea, dar atunci când cumperi o carte care la prima vedere pare ceva ce ai citi ca apoi să o incepi să iţi dai seama că este exact opusul, te cam simţi înşelat. Dar ce să faci? Ai dat banii, ai luat cartea, să o … porţi sănătos în bibliotecă.

3. Recenziile

A se ţine cont de faptul că nu încerc să mă leg de cineva anume. Să zicem doar că nu am aceleaşi gusturi ca toţi recenzorii, deşi asta nu mă opreşte să le citesc blogurile şi chiar să îmi iau cărţi pe baza acestor recenzii. Din fericire tocmai pentru că sunt mulţi recenzori sunt şi multe păreri împărţite şi ai de unde alege sau te poţi hotărâ mai bine.

Voi după ce criterii vă luaţi atunci când vă hotărâti să cumpăraţi o carte? Ce cărţi regretaţi că aveţi în bibliotecă?

Sursă poză: Deviantart

Image

4 thoughts on “Prea multe carti?

  1. stonemast3r September 13, 2013 at 9:36 am Reply

    Cred ca am si eu o colectie de carti cumparate pe aceleasi criterii: reduceri, coperte frumoase si recenzii bune.

    Dupa ce cumpar entuziasmata cartea, ajung acasa si incep sa o citesc cu gandul ca sigur o sa o termin repede. Ei bine, NU. Multe din cartile cumparate zac intr-un colt uitate.

    Nu stiu de tine, dar mie daca imi place ceva acum e posibil ca peste o ora sa nu imi mai placa, asa ca o las balta. Ceea ce e si mai rau e ca nici mama nu le citeste, greu o conving sa citeasca ceva.

    Oare de ce ne lasam influentati de astea?

  2. paunaoana September 13, 2013 at 5:57 pm Reply

    Nu prea am luat carti la reduceri pentru ca am bani de carti foarte rar.Citesc din ce castig si de la biblioteca.Ma iau dupa descrierea de pe a 4-a coperta si ce se spune in blogosfera despre ea,dar si pe instinct atunci cand citesc carti clasice,de poezie,sf sau de istorie.Aici nu prea am pe cine sa “intreb”.Am mai multe carit proaste in biblioteca:carti cu si despre adolescenti sau aproape de copii,carti politiste:Berlin noir,Furtuna solara,Hannibal in spatele mastii,carti scrise de japonezi[eu ma asteptam sa scrie toti ca Murakami],de dragoste de Nora Roberts,carti chick lit-vreo 3,usurele si proaste…daca le-as da deoparte ar fi un sfert din cate am.destul de mult.

  3. Andreea Ilie September 14, 2013 at 10:37 am Reply

    La fel ca si @paunaoana am foarte rar bani de carti. Dar si atunci cand am, mai profit de reduceri ca sa imi iau cartile pe care le vreau neaparat; in rest, mai imi cumpar carti din cele care apar cu reviste si ziare. De cele mai multe ori, atunci cand cumpar o carte, citesc decrierea de pe coperta si daca nu ma captiveaza din prima, rasfoiesc paginile si citesc cateva fragmentele si daca imi place, o cumpar. Ma mai iau si dupa recenzii cateodata, iar dupa coperta foarte putin. Am si cateva carti care provin din biblioteca mamei si care mie nu-mi plac absolut deloc. Trebuie sa recunosc ca la mine in familie, din pacate, nu prea se citeste, inafara de mine,mama,nasa si vreo 2 matusi. Fratele meu si verii, de fiecare data cand imi cumpar o carte, incep sa fac misto ca iar mi-am cumparat hartie igienica si incep sa rada. Asa ca pur si simplu ii ignor. De-abia astept sa am propria mea slujba si la fiecare salariu sa imi iau cate o carte sau poate doua. 😀

    • paunaoana September 14, 2013 at 7:42 pm Reply

      zi merci ca macar mama ta citeste.la mine citeste:tata,unchiu.mama e cea care zice:vrei sa-ti iei o carte?nu-ti mai dau bani!
      Ce faci cu atatea carti?Nu te saturi de citit?nu te doare capul?Etc.
      Tot felul de idiotenii de genul asta,dar cand ii explic ceva citit in carti ramane cu gura cascata si intr-un fel ma admira si ma pune pe un piedestal.nici eu nu stiu exact ce sentimente are fata de mine.

Leave a Reply

